jaclaw.info

Dodatki, boty i inne ułatwienia

Artykuły > Dodatki, boty i inne ułatwienia

Cel gry

Od jakiegoś czasu przewija się temat upraszczania sobie gry. Zależnie od strategii i oczekiwań od Komandosa, każdy z graczy ma nieco inny styl rozgrywki. Komandosi często skupiają się na różnych rzeczach, jedni za cel stawiają sobie zdobywanie misji, inni trofeów, jeszcze inni chcą uzbierać milion sznureczków, a kolejni wbić jak najwyższy poziom. Kryteriów w zasadzie jest multum, a jeszcze jednym i za razem bardzo ważnym aspektem gry jest współpraca oraz interakcja pomiędzy graczami - co również niewątpliwie czyni tę grę wartościową. Często jednak w dążeniu do niektórych celów gracze po prostu ułatwiają sobie grę na różne sposoby.

Co to są boty?

Google bot - to postać-program. Jest to automatyczny gracz stworzony przez Admina. Potrafi on teleportować się z lokalizacji do lokalizacji i robi to co 5 minut przez całą dobę. Jedyną czynnością jaką wykonuje po teleporcie jest jednorazowy rzut surikenami. Następnie następuje teleport w kolejne miejsce.
Boty stworzone przez graczy - to normalnie stworzone postacie do gry jak każde inne, których działaniem steruje program. Oznacza to, że komandos o jakimś nicku wykonuje pewne czynności automatycznie. Jakie? To właśnie zależy na co został zaprogramowany. Może np. kopać w drzewo i podnosić patyk. Czy może wykonywać bardziej złożone czynności, grać, jeść i pić wtedy kiedy trzeba? - Pewnie tak ale to zależy jak dobrze został zaprogramowany.

Co to jest auto klik?

To prosty program, w którym można ustawić automatyczne klikanie myszki, np co ćwierć sekundy. Po włączeniu go, np klawiszem F3 nasza myszka zacznie klikać 4 razy na sekundę sama, dopóki nie wyłączymy jej klawiszem F3. Jest to z pewnością ułatwienie podczas gry, jednak nie można tego nazwać botem, ponieważ sterować wszystkim musi żywy gracz przed komputerem, czyli włączać i wyłączać kliker oraz sterować myszką - czyli w którym miejscu program ma klikać.

Być może są jeszcze inne dodatki wykorzystywane w Komandosie. Jak wcześniej wspomniano, kierunek w jakim są one używane (lub też nie używane wcale) zależy od strategii gracza i od tego co w grze dostarcza mu najwięcej frajdy i co jest celem grania. Pewnym jest, że część graczy wspomaga się przynajmnie auto-klikiem. Boty - nie każdy potrafi stworzyć. Ale są gracze, którzy grają w 100% samemu. Do jakich należysz Ty? Podyskutujmy w komentarzach.



Ten artykuł czytano już 1190 razy.
Ostatnia wizyta miała miejsce 12 dni temu o 16:37

Komentarze

Symfoniusz Środa, 17 czerwca 2015 o 17:04 Z nami od: 14 marca 2015, dodanych komentarzy: 69

Na początek prośba do Jacława, temat oprogramowania do klikania i botów już chyba zasługuje na wyodrębnienie. Pojawia się w sposób rozmyty prawie wszędzie.

Z jedną opinią powyższego postu zgadzam się całkowicie. Ja też najbardziej cenię sobie w grze w komandosa kooperację i wspólnotę graczy. Cały mój sentyment do tej gry na tym jest oparty. I mam tu autentyczne kapitalne doświadczenia i wspomnienia.

A teraz o różnicach:

Dużo mniej cenię sobie rywalizację. Nigdy w grze nie było równości szans, więc nawet nie bardzo rozumiem na czym miała by ona polegać.

Wiem także, że bez wątku oprogramowania i tricków informatycznych nie poznałbym tu, albo nie spotkałbym się również tu, z wieloma wspaniałymi ludźmi. To współpraca, wymiana doświadczeń, rozmowy z nimi są drugą wartością, którą zaczerpnąłem z tej gry.

Wiem też, że bez tego nie wróciłbym do sznurkowni po grudniu 2011 roku. A jednak co jakiś czas wracam.

Znakomita większość graczy używa jakiś środków technicznych, aby odciążyć stawy palców ręki w której trzymają myszkę. Kompletnie tego nie rozumiem, co zyskała by gra gdyby wszyscy musieli wyklikać to własnoręcznie. Klikanie (pomimo, że klikam w komandosie własnoręcznie nieprzyzwoicie dużo) zawsze budziło we mnie odruch przerażenia i zażenowania spowodowany tym, że instynktownie nie dopuszczam możliwości, iż może ono stanowić źródło rozrywki, a jego jakość, tempo, czy wytrzymałość graczy stanowić istotę gry.

Czuję się w obowiązku odnieść także do wątku bota na polance, którego ustawiam na przemian z innymi graczami. Bot ten co kilka minut robi krótkie przerwy i nie klika (choć mógłby) przez cały czas. Przed ustawieniem go zapytałem innego gracza, o którym widziałem, że też zbiera w ten sposób patyczki, czy zamierza to robić w najbliższym czasie. Przez cały czas jego działania nie otrzymałem ANI JEDNEGO wołania na chacie, maila, czy zapytania czy mogę się podzielić efektami jego działania. A jednak za każdym ustawionym automatem jest gdzieś jego właściciel, w pewien sposób za niego odpowiedzialny.

Pierwszy raz podzieliłem się efektem działania mojego oprogramowania z jednym z najsilniejszych wówczas graczy w Komandosa, już w trzecim dniu (!) mojego pobytu na sznurkowni. Do dziś pamiętam jego określenie tej sytuacji: "no skoro masz zaczarowany ołówek ..."

Na koniec jeszcze jedna uwaga. Ani razu nie korzystałem na sznurkowni z oprogramowania gotowego. Korzystam wyłącznie z tego co sam zdołam napisać. Nie jest coś bardzo ambitnego, są to proste skrypty, a cała zabawa polega na znalezieniu odpowiedniego tricku. W żaden sposób nie jest to powiązane z moja działalnością zawodową. Przez pewien czas korzystałem natomiast z oprogramowania osoby rozwijającej swój własny soft, innego gracza na sznurkowni, mając bardzo skromny udział - poprzez testy - w rozwoju jego oprogramowania. Bardzo ciekawych rzeczy się wówczas dowiedziałem. Ale to już zupełnie inna historia ...

Symfoniusz Czwartek, 18 czerwca 2015 o 01:42 Z nami od: 14 marca 2015, dodanych komentarzy: 69

ps. Zdaje się, że znam tutaj kogoś, kto był świadkiem mojej kooperacji. Jacławie?

Jaclaw Piątek, 19 czerwca 2015 o 00:53 Z nami od: 23 maja 2014, dodanych komentarzy: 161

Faktycznie, temat wyodrębniony, komentarze przeniesione.

O jakiej kooperacji piszesz Symfoniuszu?

Ja osobiście również uważam, że auto klik jest wygodnym sposobem na odciążenie palca podczas gry, jednak nie popieram botów-automatów, które grają same. W zasadzie to nie mam pojęcia czy takowe w ogóle są, bo przecież spotykając jakąś postać na ścieżce czy w kopalni nie jestem w stanie stwierdzić czy to bot czy gracz (chyba że to google bot;) to widać).

Symfoniusz Piątek, 19 czerwca 2015 o 01:21 Z nami od: 14 marca 2015, dodanych komentarzy: 69

O wbijaniu poziomów Aimallki, aby mogła ona uszyć pierwsze na sznurkowni czerwone peleryny. Ale to już nie jest temat tego wątku :)

Dawidson Niedziela, 21 czerwca 2015 o 22:30 Z nami od: 22 stycznia 2015, dodanych komentarzy: 98

Mnie wtedy nie było jeszcze, trochę żałuję bo być podczas rozwoju gry musiało być interesujące.

Jaclaw Poniedziałek, 22 czerwca 2015 o 19:52 Z nami od: 23 maja 2014, dodanych komentarzy: 161

A tak, być może Symfoniuszu ale nie pamiętam tego konkretnego zdarzenia, jednak zauważ, że tego typu zabiegi - mam na myśli własnie wbijanie poziomu, bo brakuje nam do czegoś - towarzyszy graczowi w różnych etapach gry. A to brakuje poziomu profesji, a to poziomu komandosa, do jakiegoś przepisu lub wyposażenia broni.. No ale tutaj temat jest o botach.

A własnie jeszcze co do botów - nie ma o tym w artykule więc dopiszę tu.
Admin zrobił pewne zabezpieczenie, które nie do końca wiadomo kiedy się uruchamia, jednak czasami trzeba kliknąć bezbłędnie sekwencję trzech lampek by krata się otworzyła i umożliwiła nam wyjście. Dla człowieka to banalne, trzeba naciskać ten przycisk, który aktualnie się świeci. Zabezpieczenie jest na każdym pierwszym poziomie wszystkich budynków.








Ciekawe, czy skutecznie chroni przed botami? Są jakieś, które potrafią to obchodzić w 100% przypadków?

Dawidson Poniedziałek, 22 czerwca 2015 o 21:06 Z nami od: 22 stycznia 2015, dodanych komentarzy: 98

Tak Jacławie, to zabezpieczenie jest banalnie proste do obejścia przez bota. Działa to na zasadzie analizy obrazu i jest bardzo szybkie, a na pewno nie wolniejsze od człowieka.

Jaclaw Poniedziałek, 22 czerwca 2015 o 22:24 Z nami od: 23 maja 2014, dodanych komentarzy: 161

O to nie wiedziałem, że w grze są aż tak inteligentne boty, które potrafią nawet w ten sposób analizować kolory i klikać w odpowiednie miejsce. Ciekawe, czy Admin, wprowadzając losowe rozmieszczenie przycisków za każdym razem utrudniłby botom zadanie?
Ponieważ obecnie z tego co widzę, czerwony jest zawsze po lewej, zielony w środku a niebieski po prawej.

Dawidson Poniedziałek, 22 czerwca 2015 o 22:45 Z nami od: 22 stycznia 2015, dodanych komentarzy: 98

Nie utrudniłoby to zadania :) Szczerze to samemu ciężko mi wpaść na jakiś pomysł, który by nie godził w zwykłych użytkowników. Jedyny działający pomysł w miarę nie utrudniający graczom rozrywki to mini plik video lub flash z kolorkami, które są dynamicznie rozmywane, coś obok nich lata itp. Człowiek szybko ogarnie, bot będzie miał problem z jednoznacznością obrazu.

Symfoniusz Wtorek, 23 czerwca 2015 o 18:43 Z nami od: 14 marca 2015, dodanych komentarzy: 69

Aby zdać sobie sprawę na ile tego typu zabezpieczenie może utrudnić zadanie piszącemu oprogramowanie wystarczy sobie uświadomić, że ma on funkcję rozpoznawania obrazu, a dokładniej odnajdywania na ekranie wzorca określonego w jakimś pliku graficznym.

Bez tego do kodowania czegokolwiek nawet nie warto się zabierać. Efektem było by coś bardzo podobne do nagrania sobie jakiejś sekwencji i odtwarzania jej.

Zabezpieczenie takie działa czasem dosyć dobrze na ludzi, jeśli nie załapią podczas pierwszego razu konwencji ...

W pełni zgadzam się z powyższym postem Dawidsona, najlepszą formą zabezpieczenia jest animacja i przenikanie obrazów. PA bardzo chętnie korzysta z przenikania obrazów (trzeba mieć oddzielne wzorce praktycznie dla każdej lokalizacji nawet dla paska narzędziowego) i jakby pod to podłożyć choćby animowany gif już było by trudniej.

Inna sprawa, że powyższe całkowicie nie ma zastosowania, jeśli ktoś zabierze się do roboty z poziomu http, z pominięciem analizy tego co jest wyświetlane dla człowieka ...

Dawidson Wtorek, 23 czerwca 2015 o 23:04 Z nami od: 22 stycznia 2015, dodanych komentarzy: 98

Symfo :) widzę, że profesjonalnie podchodzisz do tematu, ale Admin chyba się zabezpieczył sprytnie, a może nie? w każdym razie z poziomu http szybko odpuściłem.. może brakuje mi wiedzy.

Pani Filozof Czwartek, 2 lipca 2015 o 22:14 Z nami od: 09 stycznia 2015, dodanych komentarzy: 561

Admin zgadza się na boty i klikacze, bo inaczej zostałoby ledwie kilku Komandosów, tak sądzę...
"Przez cały czas jego działania nie otrzymałem ANI JEDNEGO wołania na chacie, maila, czy zapytania czy mogę się podzielić efektami jego działania."
Nie do końca rozumiem, czy chodziło o zapytanie, czy mógłbyś podzielić się owocami zbierania komando-bota, czy chodzi o to, że Komandosi mają prosić o możliwość skorzystania z polanki? Nie chodzi tylko o patyki, ale kilkakrotnie komando-boty zabierały gadżety, które położyłam - zgodnie z tym, co pamiętam z początków gry - by ktoś początkujący mógł z nich skorzystać lub komuś może przydadzą się, bo mnie nie.

Symfoniusz Piątek, 3 lipca 2015 o 13:46 Z nami od: 14 marca 2015, dodanych komentarzy: 69

Admin zgadza się na boty i klikacze, bo inaczej zostałoby ledwie kilku Komandosów, tak sądzę...

1. Moim zdaniem nie powinno wkładać do jednego worka botów i oprogramowania do klikania. Oprogramowanie do klikania z technicznego punktu widzenia jest dokładnie tym samym co kliknięcie użytkownika. Jakkolwiek byśmy na to nie patrzyli kliknięcie w komandosie odbywa się przez oprogramowanie komputera. Część Komandosów zmuszona jest posługiwać się komputerem o słabszej mocy, z wolniejszym łączem, część ma sprzęt mocniejszy, a niektórzy mogą pozwolić sobie na wspomaganie swojego awatara z kilku maszyn jednocześnie. Część korzysta z zasobów kilkudziesięciu stron zgłoszonych do katalogu, część korzysta z zasobów wyprodukowanych tylko na jednej domenie. Oprogramowanie komputera może być w dowolny sposób modyfikowana. Można np. zmodyfikować oprogramowanie myszy, aby pojedyncze kliknięcie podczas walki powodowało serię np. 5 kliknięć w komandosie. Czy to wg Ciebie też jest nieuczciwe?

2. Czy gdybym nie podjął tego wątku tutaj świat byłby uczciwszy?

3. Pisząc o efektach działania bota (a nie o zasobach z których bot korzysta) wydawało mi się że sformułowanie jest jednoznaczne. Pomimo wątpliwości pozostawiam interpretację sformułowania domyślności czytelnika.

4. Przedmioty pozostawiane na polance w równym stopniu przeszkadzają też, jeśli zbierającym jest człowiek, a nie samo oprogramowanie. Akurat polanka jest jedyną lokalizacją gdzie można zbierać patyczki.

5. Jest taki rodzaj złośliwości wobec zbierającego patyczki, polegający na wrzucaniu mu do plecaczka przedmiotów śmieci. W znacznej części intencje dla zbierającego są trudne do określenia. Nie słyszałem o sytuacji aby zbierający patyczki nie zwrócił przedmiotów jeśli tylko wiedział, że przedmiot jest czyjąś własnością i został położony bez świadomości, że ktoś właśnie zbiera patyczki.

Symfoniusz Piątek, 3 lipca 2015 o 14:16 Z nami od: 14 marca 2015, dodanych komentarzy: 69

Widać piszę albo zbyt wolno, albo zbyt długie komentarze, bo już po raz kolejny zostałem wylogowany podczas wysyłania postu ...

Symfoniusz Sobota, 11 lipca 2015 o 16:10 Z nami od: 14 marca 2015, dodanych komentarzy: 69

No dobrze, ale jak już takie niezauważone wylogowanie w momencie wysyłania postu mi się przytrafi, to co powinienem zrobić?

Liczyć, że autora wpisu uzupełni administrator portalu (i przydzieli mi groszaki)?

Czy też przelogować się, i skopiować wpis jeszcze raz, licząc, że wpis z wadliwym określeniem autora zostanie usunięty?

Jaclaw Środa, 26 sierpnia 2015 o 23:07 Z nami od: 23 maja 2014, dodanych komentarzy: 161

Zgadza się Symfoniuszu, nie mam jednak na rozwiązanie tego problemu jakiegoś prostego pomysłu. Myślę, że zostawimy to tak, jak jest, ponieważ jednak rzadko zdarza się sytuacja, gdzie kogoś wyloguje.

Możesz użyć 2giego rozwiązania, jeżeli w przyszłości coś podobnego się przydarzy, chociaż tym razem komentarz już poprawiłem i groszaki zostały przydzielone. Przepraszam też za lekkie opóźnienie w reakcji ale mamy sezon wakacyjny..

Można także starać się zapobiegać wylogowaniom, podejmując jakąś akcję, klikając w coś na stronie co jakiś czas.

Skomentuj ten artykuł śmiało.

Twój podpis:   

Stolica Polski to:

Uwaga: komentujesz jako gość. Zarejestruj się i zaloguj, a następnie komentuj ze swojego konta otrzymując za to nagrody!

Szybkie linki

Ostatnie komentarze

Wtorek, 30 kwietnia 2019 o 00:09
MisiekEm: Fajna stronka »

Wtorek, 16 kwietnia 2019 o 10:43
Marianna: Warto zerkać na promocje: .. »

Wtorek, 16 kwietnia 2019 o 10:34
Jaclaw: Ja chętnie zrobię fanpage! :) »

Najnowsza misja

Bierzemy się za pingle

To tajna misja. Jubiler z największą precyzją potrafi wyszlifować szkła okularów. Udowodnij.
Zobacz całą misję..

© 2011-2019 by Sznurkownia.info - strona działa od 25 grudnia 2011 czyli już 2704 dni! - O autorze - Współpraca - Mapa strony