jaclaw.info

Parametry szykymyky i inne cz. 1 (Atk, Def, Tar, Hp, En)

Artykuły > Parametry szykymyky i inne cz. 1 (Atk, Def, Tar, Hp, En)

W tym artykule znajdziesz wszystkie informacje o parametrach przedmiotów, potocznie nazywanych szykymyky, a także informacje o dodatkach jakie można zastosować na różnych przedmiotach. Będzie tu opis wszystkich parametrów, jakie pokazują się nam po najechaniu myszką na różne typy przedmiotów.

Na początek troszkę historii. Z początku komandos nieśmiało odwiedzał jedynie kopalnie sznureczków. Innych budynków nie było, a nawet gdyby były to i tak momentalnie wylądowałby na polance, ponieważ ówczesne bronie były bardzo prymitywne. Nie można było wyposażyć peleryny, okularów, pierścieni, sakiewek, a co za tym idzie postać była słabsza o moc, którą dają nam te przedmioty i o moc płynącą z dodatków, jakie możemy na tych przedmiotach zastosować.

Przedmioty jakie można było na siebie włożyć były początkowo mało zróżnicowane. Nie miały żadnych dodatkowych parametrów. Hełm dziadka zawsze miał Def: 4, Tłuczek do mięsa Atak: 8, a najlepsza przez jakiś czas tarcza, Tylne drzwi do Poloneza, parametr Tar: 5. Skupmy się zatem na razie na tych podstawowych parametrach.

Atak, Defensywa i Tarcza

Na samym początku należy zaznaczyć, że parametr Tar, który widzimy tylko przy tarczach, to nie to samo co parametr Def stosowany przy hełmach, spodniach, butach itd.
Atak, to parametr który zobaczymy tylko na broniach, czyli Wiertarkach, Wkrętarkach lub Młotkach. Im wyższy parametr ataku tym ciosy zadawane przez naszą postać będą wyższe i bardziej zabolą naszego wroga. Oczywiście siłą ciosu zależy także od wielu innych czynników, takich jak poziom komandosa i poziom danego typu broni, trybu walki oraz sumy innych dodatkowych parametrów, o których więcej w dalszej części.
Punkty defensywy wpływają na to, jak odporni jesteśmy na ciosy zadawane przez wrogów. Punkty zawarte są w wielu typach przedmiotów, są nimi spodnie, hełmy, kurtki i kufajki, szaliki i peleryny, buty, niektóre bronie.. Po wyposażeniu przedmiotów, punkty te są sumowane i od nich zależy jak odporni będziemy na otrzymywane ciosy. Oczywiście wpływ na naszą odporność mają także inne czynniki, np. tryb walki, tarcza oraz dodatkowa defensywa pochodząca z impregnatów i dodatków o których w dalszej części.
Tarcza, to parametr, który spotkamy tylko przy przedmiotach, których możemy używać jako tarcze. Parametr Tar jest czymś innym niż Def, mimo tego, że odpowiada za obronę naszej postaci. Tar jest jednak dużo ważniejszy, 2 punkty mniej lub więcej jeżeli chodzi o Def nie będzie tak odczuwalne jak 1 punkt mniej parametru Tar. Można to łatwo sprawdzić. Należy zatem zadbać w pierwszej kolejności o najwyższe Tar, a dopiero później o kolejne parametry jakie daje nam tarcza.

Tryby walki to można powiedzieć bojowość naszego komandosa, nie sposób tym nie wspomnieć opisując parametry ataku i defensywy. W grze dostępne mamy 3 tryby, Defensywny, Normalny i Agresywny. Tryb normalny należy traktować jako wyjściowy, gdy gra powstawała nie było tych trybów. Komandos w trybie defensywnym zadaje słabsze ciosy ale jego obrona jest solidniejsza, w efekcie otrzymuje też mniejsze obrażenia. Tryb agresywny natomiast powoduje, że atakujemy wrogów bardzo mocno ale oni także mogą łatwiej zadać nam obrażenia.

Hp i En

Te dwa parametry związane są z dwoma paskami, które widzimy nad naszą postacią. Jeden z nich to pasek życia, a drugi to pasek energii. Poniższe parametry odpowiadają za zwiększenie pojemności naszej energii oraz życia.
Hp to parametr, który odpowiada za dodatkowe życie. Jeżeli nasz pasek życia jest krótki, to oznacza, że łatwo może się nam skończyć, a co za tym idzie zemdlejemy. Niektóre przedmioty mają parametr Hp, dzięki któremu nasz pasek moze wydłużyć się nawet o kilkaset punktów. Hp zwiększymy też przez noszenie Pierścieni niedźwiedzia i stosowanie czerwonych impregnatów.
En czyli energia. W grze jest nam ona potrzebna do tworzenia przedmiotów, leczenia innych komandosów i używania np. rozwiertu Ivana. Aby ją zwiększyć zakładajmy przedmioty, które zawierają parametr En, nośmy Pierścienie szczupaka i używajmy niebieskich impregnatów.

Zobacz też część 2 tego artykułu.



Ten artykuł czytano już 911 razy.
Ostatnia wizyta miała miejsce 3 dni temu o 00:40

Komentarze

Pani Filozof Poniedziałek, 8 czerwca 2015 o 20:32 Z nami od: 09 stycznia 2015, dodanych komentarzy: 561

Jacławie, dziękuję za ten wpis - bardzo wiele mi wyjaśnił. Niestety, jednak muszę pomyśleć o tarczy strażackiej. Do tej pory używam pokrywy studzienki (tarcza: 8), ale ona ma tak świetne parametry, że nie mogę znaleźć (ani zdobyć) "tarczy dziewiątki", która przynajmniej zbliżyłaby się do mojej. I wcale nie mam na myśli impregnatów i dodatku - bo te można zdobyć lub kupić, ale ona sama w sobie ma świetne (jak dla mnie) parametry, a i tania nie była...
Na początku mojej przygody z Komandosem nie miałam pojęcia o trybach walki, dopiero później - eksperymentując z różnymi przyciskami - odkryłam, że można zmieniać tryb walki czy podnosić przedmioty bez menu.

Pani Filozof Poniedziałek, 8 czerwca 2015 o 20:34 Z nami od: 09 stycznia 2015, dodanych komentarzy: 561

PS. Czy defensywa podnosi się wraz z poziomem Komandosa? Wiem, że najłatwiej to zaobserwować u siebie, ale zawsze przeoczę tę moment i nie pamiętam, jaki parametr defensywy miałam poziom niżej. Moja defensywa jest o połowę niższa niż Komandosów, z którymi miałam przyjemność zapoznać się, a wydawało mi się, że mam dobre impregnaty i dodatki, więc skąd czerpać dodatkową defensywę poza dodatkami, o których pisał m.in. Eugeniusz: "Do zwiększenia defa służą ubranka i pierścienie def (np. złote pierścienie dzika) plus najwyższe impregnaty zielone itd."

Pani Filozof Poniedziałek, 8 czerwca 2015 o 20:43 Z nami od: 09 stycznia 2015, dodanych komentarzy: 561

PS.2. Po odłożeniu wszystkiego (ubranie, gadżety) moja defensywa wynosi 0, więc jednak Komandos nie ma przypisanej defensywy, która zwiększałaby się z kolejnymi poziomami, ale może zwiększa się moc defensywy gadżetów wraz z kolejnymi poziomami Komandosa?

Dawidson Poniedziałek, 8 czerwca 2015 o 22:11 Z nami od: 22 stycznia 2015, dodanych komentarzy: 98

formalnie nie ma wskaźnika defensywy, to co widzisz w profilu to suma z przedmiotow i dodatkow, ale jest podobno ukryty wskaźnik tej defensywy, ale jak działa nie wiadomo

Skomentuj ten artykuł śmiało.

Twój podpis:   

Stolica Polski to:

Uwaga: komentujesz jako gość. Zarejestruj się i zaloguj, a następnie komentuj ze swojego konta otrzymując za to nagrody!

Szybkie linki

Ostatnie komentarze

Niedziela, 15 września 2019 o 21:28
Abduil: po Avatarze sądzę że jestes DzianKarlo :D »

Niedziela, 15 września 2019 o 20:53
Abduil: po Avatarze sądzę że jestes DzianKarlo :D »

Piątek, 13 września 2019 o 14:29
Kasawer: Wróciłem po dłuższej przerwie, miło powitać.. »

Najnowsza misja

Bierzemy się za pingle

To tajna misja. Jubiler z największą precyzją potrafi wyszlifować szkła okularów. Udowodnij.
Zobacz całą misję..

© 2011-2019 by Sznurkownia.info - strona działa od 25 grudnia 2011 czyli już 2850 dni! - O autorze - Współpraca - Mapa strony