jaclaw.info

Parametry szykymyky i inne cz. 2 (Szk, Mk, Pp, Ab, Dd, (I), (D))

Artykuły > Parametry szykymyky i inne cz. 2 (Szk, Mk, Pp, Ab, Dd, (I), (D))

Szk, Mk, Pp, Ab i Dd

Dlaczego przedmioty mają czasami niebieską lub zieloną poświatę? To za sprawą właśnie powyższych parametrów. Gdy występuje jakikolwiek z nich - przedmiot będzie świecił na zielono, a gdy do tego jakiś będzie wyjątkowo wysoki dla danego przedmiotu - na niebiesko.
Szk - to skrót od słów Szansa krytyczna. Szansa krytyczna wyrażana jest w procentach, bronie i elementy wyposażenia (spodnie, kufajki, hełmy, buty), które wypadają z wrogów mogą ale nie muszą posiadać szansy krytycznej. Szk można pozyskać też dodatkowo impregnując nasze wyposażenie impregnatami koloru błękitnego, które zwiększają Szk oraz nosząc Pierścienie ważki. Wyrażana jest w procentach, jeżeli ubierzemy naszą postać, to w zakładce cechy, oznaczonej "C" możemy zobaczyć jaką Szansę krytyczną ma nasza postać. Jeżeli jest to np. 8.7%, to oznacza to, że taką mamy szansę na zadanie ciosu krytycznego - 87 ciosów krytycznych na 1000. Cios krytyczny to uderzenie przeciwnika ze zwiększoną siłą. Zwiększoną o ile? Za to odpowiada poniższy parametr "Mk".
Mk to Moc krytyczna. Wyposażane przedmioty czasami posiadają ten parametr. Mk możemy zwiększyć także poprzez zastosowanie impregnatów białych i noszenie Pierścieni pantery. Jeżeli zakładka z cechami ("C") pokazuje, że nasza postać po wyposażeniu różnych przedmiotów z Mk ma ten parametr równy np. 3.2, to oznacza to, że każdy cios krytyczny będzie o 3.2 raza mocniejszy od ciosu, który mielibyśmy zadać normalnie. Zatem, jeżeli normalnie zadajemy ciosy o mocy 90-110, to taki cios krytyczny miałby siłę między 288 a 352.
Pp, czyli inaczej Pierwsza pomoc. Ten parametr wpływa na naszą pierwszą pomoc. Możemy pozyskać go zakładając ubrania z wysokim parametrem Pp, nosząc Pierścienie gołębicy oraz impregnować swoje przedmioty impregnatami koloru żółtego. Im większy, tym skuteczniej będziemy używać zdolności Pierwsza pomoc, tzn. zdrowie przekazywane innym komandosom podczas leczenia będzie większe.
Ab, bardzo pożądany parametr przez graczy, to Atak bronią. Bronie, ciuchy, a nawet tarcza mogą posiadać ten parametr. Im sumarycznie większe Ab przedmiotów, które wyposażyliśmy, tym silniejsze ciosy zadawane przez naszą postać. Ab można zwiększyć stosując różowe impregnaty, ubierając Pierścienie tygrysa, a także stosując dodatki o których w dalszej części.
Dd to Dodatkowa defensywa. To w zasadzie odpowiednik parametry Def, dodatkową defensywę można zwiększyć zakładając Pierścienie dzika i impregnując przedmioty zielonymi impregnatami. Jak wcześniej wspomniano, jeśli chodzi o obronę naszej postaci, to najważniejszy jest parametr Tar, a dopiero później Def i Dd. Sumę punktów defensywy (Def i Dd) można sprawdzić w zakładce z Cechami ("C").

(I) oraz (D)

W przeciwieństwie do parametrów, które opisano powyżej, te parametry nie są przypisane od początku istnienia i na stałe do każdego przedmiotu. Pojawiają się dopiero po ingerencji gracza, a jeżeli już są, to można je zmienić na inne.
(I) to impregnat. Impregnować można bronie, ciuchy i tarcze. Wystarczy mieć impregnat i przedmiot, który chcemy (i który można) zaimpregnować w plecaku. Zależnie od typu impregnatu, dany przedmiot możemy wzbogacić o dodatkowe punkty energii, ataku, lub inne.
(D) oznacza dodatek. Dodatek możemy również stosować na przedmioty, jednak to na jakie przedmioty, zależy od typu dodatku. Na sakiewki i plecaki zastosujemy tylko łatki, któe mogą dodać nam En lub Hp. Na bronie możemy użyć jakiś Dyfuzor ataku, a na tarczę zastosujemy np. Blachę wzmacniającą.
Jak wcześniej wspomniano, impregnaty oraz dodatki można zastąpić nowym. Jeśli mamy przedmiot który jest zaimpregnowany lub/i posiada jakiś dodatek - możemy zastosować nowy impregnat i dodać inny dodatek. Wtedy zniknie ten poprzedni a zostanie dodany ten nowy.

Oprócz powyższych parametrów, przedmioty posiadają też parametr Min. To nic innego jak informacja od któego poziomu postaci możemy wyposażyć dany przedmiot. Jeżeli buty mają Min:110, a my mamy 108 poziom, to by je nosić potrzebujemy pograć jeszcze chwilę i wbić 2 poziomy. Jeśli wypadnie nam taki przedmiot, a nie możemy go jeszcze wyposażyć, to oczywiście możemy włożyć go do plecaka i zabrać ze sobą.

Czy wszystko związane z szyky-myky stało się po tym artykule bardziej oczywiste? Jeżeli masz jakieś pytania, sugestie lub propozycje - napisz poniżej!

Zobacz też część 1 tego artykułu.



Ten artykuł czytano już 1266 razy.
Ostatnia wizyta miała miejsce wczoraj o 13:37

Komentarze

Pani Filozof Poniedziałek, 8 czerwca 2015 o 20:36 Z nami od: 09 stycznia 2015, dodanych komentarzy: 561

Od czego zależy parametr na przedmiocie (chodzi o parametr stały)? Jest on losowy? Dlaczego niektóre buty tego samego rodzaju mają różne parametry?

Dawidson Poniedziałek, 8 czerwca 2015 o 22:10 Z nami od: 22 stycznia 2015, dodanych komentarzy: 98

jest losowy dla urozmaicenia gry

Banitka Niedziela, 24 stycznia 2016 o 18:12 Z nami od: 17 kwietnia 2015, dodanych komentarzy: 352

Te parametry na początku były dla mnie kosmiczną niewiedzą, co z czym do czego, po co, na co, do czego .... teraz nie mam z tym problemu, wiadomo że im więcej się dowiadywałam w tym temacie to udało mi się tę niewiedzę okiełznać, było trudno ale mam to już za sobą, a nawet teraz zanadto się tym nie przejmują bo będąc " niewypasioną " też zyskuję ;-)

Opaski Piątek, 29 stycznia 2016 o 21:01 Z nami od: 18 stycznia 2015, dodanych komentarzy: 41

Próbowałem zrozumieć funkcjonowanie tych parametrów na przykładzie Pp, porównując skuteczność leczenia dwóch komandosów. Obydwaj znają te same książki medyczne oraz mają ten sam poziom profesji medycyna. Różni ich poziom komandosa. Temu z niższym poziomem komandosa dołożyłem przedmioty z Pp i mimo tego (miał ok. +10 Pp) wyniki jakie osiągał były niższe, aniżeli komandosa z wyższym poziomem.
Przyznam, że ta obserwacja zachwiała moim przekonaniem o wartości dodatków z tym parametrem.
Pytanie czy poziom komandosa odgrywa tu jakąś istotną rolę? Wg wyższego schematu, można by sądzić, że tak. Ale pewności nie mam.
Najbardziej zauważalne zmiany dostrzegam w parametrze Dd, ale tutaj ilość zakładanych lub zdejmowanych przedmiotów z tym współczynnikiem mam dużo większą i zmiana rzędu 50 punktów to jest dużo. ;)
Jak to bywa u Was?

Spectrum Poniedziałek, 24 kwietnia 2017 o 08:43 Z nami od: 01 września 2016, dodanych komentarzy: 1

cHYBA DO KOŃCA NIGDY NIE ODNAJDĘ SIĘ W TYCH PARAMETRACH

Skomentuj ten artykuł śmiało.

Twój podpis:   

Stolica Polski to:

Uwaga: komentujesz jako gość. Zarejestruj się i zaloguj, a następnie komentuj ze swojego konta otrzymując za to nagrody!

Szybkie linki

Ostatnie komentarze

Środa, 26 czerwca 2019 o 00:50
MisiekEm: Dodaj swoją stronę ZA DARMO !!! -.. »

Środa, 26 czerwca 2019 o 00:50
MisiekEm: Dodaj swoją stronę ZA DARMO !!! -.. »

Środa, 26 czerwca 2019 o 00:50
MisiekEm: Dodaj swoją stronę ZA DARMO !!! -.. »

Najnowsza misja

Bierzemy się za pingle

To tajna misja. Jubiler z największą precyzją potrafi wyszlifować szkła okularów. Udowodnij.
Zobacz całą misję..

© 2011-2019 by Sznurkownia.info - strona działa od 25 grudnia 2011 czyli już 2764 dni! - O autorze - Współpraca - Mapa strony